birdsandeggs.blogspot.com

Va salut pe toti cei carora LUMEA PASARILOR DOMESTICE SI SALBATICE vi se pare un domeniu interesant de studiat,de apreciat si de placut in acelas timp.

Faceți căutări pe acest blog

Postări populare

Totalul afișărilor de pagină

joi, 9 aprilie 2009

Incubarea oualor de gasca


Anul acesta m-am gandit sa-mi pun la incubator si oua de gasca.

Asa am si procedat,am cumparat 30 de oua de gasca din diverse locuri,si le-am pus la incubator.

In primele 2 zile nici nu m-am atins de ele numai am verificat temperatura din cand in cand si apa din alveole.

In cea de-a 3 -a zi am inceput sa le rotesc la 180 de grade de 2 ori pe zi dimineta si seara.

Incepand din a 5 -a zi am inceput sa le rotesc de 3 ori pe zi.

Am incercat sa respect si orele de rotatie a oualor zilnic,adica sa rotesc ouale la aceleasi ore,atat cat am putut.

In urmatoarele zile am mai verificat temperatura si apa din alveole.

De fiecare data de cate ori am rotit ouale mi-am umezit unpic varfurile degetelor.

Din ziua a 11-a am inceput sa pulverizez pe oua odata pe zi controland tremperatura si apa din alveole.

Si am asteptat sa treaca cele 30 de zile.

In ultimele 2 zile de incubatie nu am mai intors ouale pt. ca se auzeau puii in gauace.

Pe data de 05.0409. la ora 17 am avut surpriza sa apara si primul pui,care era asa de dragalas.

L am lasat in incubator pana sa uscat bine de tot.

La ora 20 aveam deja 8 boboci eclozionati.

Procesul de la ciocnirea oului si pana la uscarea pufului de pe boboci a fost destul de lenta .

Pana a 2-a zi din cele 30 de oua puse la incubat mi-au eclozionat 28 de boboci.

Nu mi-a venit sa cred ca am avut asa un procent bun de eclozionabilitate.

Cele 2 oua din care nu mi-au iesit nimic din pacate nu au fost fecundate,au fost limpezi.

Asa ca cei care va ganditi sa puneti pe viitor oua de gasca la clocitoare,incercati sa respectati manualul de utilizare al incubatorului si inca ceva foarte important atunci cand va procurati oua pt. incubator indiferent din specia din care fac parte ouale ,incercati sa nu le spalati sa le lasati asa cum sunt.

In prezent toti bobocii sunt viabili si sanatosi.

6 comentarii:

  1. Ce rasa de gasete aveti? M-ar interesa sa achizitionez si eu vreo 20-30 de oua de gasca pentru eclozat, dar as dori de Tolouse sau alta rasa cu productie buna. Ma puteti ajuta cu o informatie sau un contact? Va multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. am o gasca si un gascan de touluse si am pus ouale lor la incubator impreuna cu cele de rata,ouale de rata au embrion dezvoltat iar cele de gasca nu,dupa doua saptamani,oare de ce?mentionez ca gascanul calca gasca

    RăspundețiȘtergere
  3. Ouale trebuiesc pastrate in cenusa sau doar asa se vb din batrani?

    RăspundețiȘtergere
  4. Gascanul trebuie sa aiba cel putin 2 ani. In primul an este prea tanar. O sa vedeti productie fff buna in al 2 an.

    RăspundețiȘtergere
  5. La ce temperatura ati setat clocitoarea pentru oule de gasca ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună ziua grup poate cineva să-mi spună câte zile pot păstra un ou de gâscă pana să-l pun la incubator ca a început o gasca sămi facă oua și nu știu nimic de ele acum toamna le-am cumpărat 3 gâște și un gascan aștept recomandările voastre

    RăspundețiȘtergere